20 november 2022

Hexagonvest

  

Al eerder haakte ik een hexagonvest. Een hexagonvest bestaat voornamelijk uit 2 zeshoeken. Door 2 zeshoeken te haken heb je een linker- en een rechterpand, waarvan je de mouwen en onderkant eventueel langer kunt maken. Doordat je de zeshoeken haakt vanuit het midden krijg je een aparte vakverdeling. 
 Het patroon is The Mezzo Cardigan van Make & Do Crew. Als je zoekt op hexagonvest haken vind je een hoop ideeën. Vaak in grannysteek. Dit patroon is net iets anders. Het is een Engelstalig gratis patroon. Ik vond het niet makkelijk, maar doordat ik al eerder een hexagonvest had gehaakt is het gelukt. De borden heb ik anders gehaakt en ik heb er knopen op gezet.
Ik gebruikte 11 bollen Royal van Zeeman (100% acryl, één bol is 100 gram/241 meter) en ik gebruikte haaknaald 5.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten