20 februari 2019

Mutsen


Het wordt al warmer, maar 's morgens op de fiets was ik vaak blij met mijn gehaakte mutsen.
Na de muts, die ik haakte van een overgebleven bol verloopgaren kreeg ik de smaak te pakken. Het patroon op Haakinformatie van de muts in puffstitch vond ik erg makkelijk. Doordat het verloopgaren dikker is dan het garen in het patroon had ik minder steken en toeren nodig.
Van 3 kleine restjes haakte ik de blauw/zwarte muts. Hierbij kon ik gewoon het patroon aanhouden. Wel haakte ik de boord met een dubbele draad.
Bij de roze muts gebruikte ik ook hetzelfde patroon. De boord maakte ik breder, zodat ik de rand kon omslaan. Halverwege de muts kwam een fantasierand met bolletjes van geclusterde stokjes.
Bij de groene muts ging ik uit van het patroon van Bit of Color. Door verschillend materiaal heb ik het patroon wel erg moeten aanpassen. Het was even uitproberen om uiteindelijk mooi te minderen.

Ik gebruikte voor de meerkleurige muts 1 bol Danielle van YarnBee (90% acryl/10% polyamide, één bol is 100 gram/190 meter) en ik gebruikte haaknaald 8.
Ik gebruikte voor de blauw/zwarte muts restjes Royal en Anna van Zeeman en ik gebruikte haaknaald 5.
Ik gebruikte voor de roze en de groene muts elk 1 bol Royal van Zeeman (100% acryl, één bol is 100 gram/241 meter) en ik gebruikte haaknaald 5.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten