28 september 2017

Vest


Ondanks dat er op internet veel gratis haakpatronen te vinden zijn van van alles en nog wat blader ik toch af en toe in wat haaktijdschriften. In Evy nummer 8 kwam ik dit vest tegen. Ik heb het wel wat moeten aanpassen, want ik zag al snel dat 17 cm. voor de omtrek van de onderarmen toch echt veel te strak zou zijn. Gelukkig waren de vlindermouwen makkelijk aan te passen aan een andere maat. Ook de boorden en de rand heb ik veranderd. Deze moesten namelijk worden aangebreid. Omdat ik beter haak dan brei besloot ik ze te haken. Ik vind het goed gelukt. Verder bleek het een makkelijk patroon. Je haakt rugpand, voorpand en mouw in één stuk. Vervolgens haak je de andere helft er direct aan vast.
Ik gebruikte 12 bollen Phildar Coton 3 (100% katoen, één bol is 50 gram/121 meter) en haaknaald 4.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten