15 september 2016

Roze omslagdoek


Het is half september en waarschijnlijk de laatste hete dag. Het is bijna 30 graden, maar toch is er weer een omslagdoek af. Bij deze omslagdoek ben ik uitgegaan van het patroon van de Goldfish (zie het patroon hieronder). Dat zijn boogjes van een rij dubbele stokjes met daarop een rij reliëfstokjes. Dit patroon heb ik twee keer onderbroken door een baan met stokjes en gekruiste dubbele stokjes. Het roze vond ik een mooie kleur, maar naarmate de omslagdoek groeide begon de kleur me wel een beetje te vervelen.
Ik gebruikte ongeveer 8 bollen Rapido Fine van Annell (100% acryl, één bol is 50 gram/215 meter) en ik gebruikte haaknaald 4.


2 opmerkingen:

  1. hoi inge .

    misschien een rare vraag, maar heeft u het hele patroon van de omslag doek voor mij.
    ik hoor graag iets van u.

    groetjes karin van der hoek

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik heb er verder geen patroon van. Ik ben begonnen volgens het patroon voor de Goldfish. Dit patroon heb ik twee maal onderbroken door een baan met stokjes. Volgens mij bestaan de banen uit:
      Een toer stokjes, een toer stokjes en lossen, een toer stokjes, een toer gekruiste dubbele stokjes, een toer stokjes, een toer stokjes en lossen en een toer stokjes.
      Af een toe een steek smokkelen om weer op een goed aantal steken uit te komen om verder te gaan met de Goldfisch.
      Succes!

      Verwijderen